2010. november 1., hétfő

Agatha Christie: Halloween és halál

Nagy Agatha rajongó vagyok már egy évtizede. Szerencsére könyvtárban, antikváriumban, boltok polcán mindig találok olyan könyvet az írónőtől, ami felkelti az érdeklődésem, és amit még nem olvastam. Az Európa Kiadó évről- évre megjelentett a regényeiből. Idén Christie születésének 120. évfordulójának apropójából még több könyvét adták ki.
Október közepére időzítve megérkezett a Halloween és halál.
Hivatalos fülszöveg:
"Mrs. Ariadne Oliver Woodleigh Commonban vendégeskedik. A kisvárosban Halloweenkor tinibulit szerveznek: liszttorta-szeletelés, almahorgászás, tűzharapás szerepel a szórakozások között. A tizenhárom éves Joyce Reynolds azzal a meglepő információval áll a híres írónő elé, hogy gyilkosságot látott. Mrs. Oliver hiszi is meg nem is, egészen addig, amíg holtan nem találják a kislányt. Valaki belefojtotta a vödörbe, amiből az almákat kellene kihorgászni. A regényírónő megint jó barátjához, a világhírű kis szürke sejtek tulajdonosához, Hercule Poirot-hoz fordul segítségért. És noha megváltozott a világ azóta, hogy ők először találkoztak, van, ami mindig ugyanolyan marad: Poirot zsenialitása. A regény más kiadónál, más fordításban Ellopott gyilkosság címen jelent meg."


Nem egyszerűen indult e könyv olvasása. Bevittem magammal a munkába. Hajnalonta olvastam, a nap végén pedig állandóan bent felejtettem. Itthon meg szidtam magam, mert annyira kíváncsi voltam, ki lehet a gyilkos, és bosszantott, hogy nem tudom folytatni.  Így belekerül 1 hétbe is mire a végére értem.
Poirot a kedvenc detektívem, és szerintem a legjobb Christie-karakter. 
Érdekes a történet, de ami a nyomozásnál jobban lekötött, az most Poirot személyisége volt. Eddig úgy gondoltam túl modoros és megrögzötten piperkőc. Most rá kellett jönnöm, hogy Agatha is valószínűleg így gondolta, sőt direkt formálta ilyenre. 
" Poirot rendkívül elégedett volt. Szerette, ha felismerik az emberek." 
"Briliáns elme volt,(mert ebben soha egy pillanatig nem kételkedett)" 


A férfi, akinek világhírű a szürkeállománya, inkább visel kényelmetlen cipőt, csak mert azzal együtt tökéletes az öltözete. Festi a haját, mert nem akar idősnek látszani. Csupa mosolykeltő kis apró információ. Még kedvesebb lett nekem a kis belga. 
Ahhoz, hogy Poirot kiderítse, ki ölte meg Joyce-t, meg kell fejtenie egy korábbi gyilkosságot, amit a lány látott. A gond csak az, hogy nem tudni kit, hol és mikor öltek meg.  Talán a titokzatos körülmények között eltünk au-pair lány, a véletlenül elgázolt nyomorék férfi vagy a fiatal megkéselt ügyvéd az áldozat?   
Vajon a belga időben elkapja a tettest, mielőtt az lecsapna a következő áldozatára? 


Ami nagyon tetszett: Poirot hajfestése 
Kedvenc idézet: 
„De minden, ami itt történik, a múltban gyökerezik. A jelenben ölt testet, de létezett már a múlt héten, múlt hónapban, múlt évben. Egy éve, két éve, talán három éve történt egy gyilkosság. Egy gyermek látta. És ez a gyermek négy nappal ezelőtt amiatt halt meg, mert egy bizonyos napon látott valamit.”
Borító: Lehet, hogy csak én vagyok ezzel így, de első gondolatom, amikor megláttam a borítót az volt, hogy tiszta Twilight! A hófehér kéz, a piros alma :D  
Amúgy kemény kötésű, a megszokott kézbe simuló, kis táskában is könnyen elférő méretben.

Pontozás: 4
310 oldal
Ára: 2200.-
Eredeti cím: Hallowe'en Party 
Fordította: Elekes Dóra 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése