2011. március 29., kedd

Rachel Ward: Számok- A menekülés

Nem tudom más blogger hogy van ezzel, de bizony nálam gyakran előfordul, hogy az olvasási sebességem túlszárnyalja a posztolási tempómat. Halomban állnak a már elolvasott, de még bejegyzésre váró könyvek. Sajnos a nap 24 órája túl rövidnek bizonyul számomra.
Ezért is fordulhatott elő, hogy Rachel Ward könyve hetek óta várja, hogy végre felkerüljön a bejegyzések közé. Kissé bűntudatosan kerülgettem, de ma végre eljött az ideje.

Egy első műves szerző, néhány hibával tűzdelt, de emellett fantáziadús, fordulatos történet. Az apróbb logikai gubancok, és bakik mellett könnyedén szemet tudtam hunyni.  Letaglózott a nyers, ütős, őszinte stílusával. Korántsem hétköznapi történet, két csöppet sem hétköznapi kamaszról és a felnőtté válásról. Végre egy olyan YA regény, amiben nem az átlagos lány találkozik a titokzatos, vad sráccal (aki vámpír, vagy vérfarkas, de minimum halhatatlan), ennek ellenére, vagy éppen ezért élveztem.   

Jem-nek van egy adottsága,, bár ha őt kérdeznéd, inkább azt mondaná róla, hogy ez egy átok. Az emberek szemébe nézve számokat lát. Pontosabban egy dátumot. Még pontosabban az IDŐPONTOT, a napot melyen meg fognak halni.

„Mindenkinek van a szemében egy szám, de gondolom, én vagyok az egyetlen, aki ezt meg is bírja látni. Amúgy, én se csak úgy egyszerűen látom őket, persze, hanem valahogy ott vannak. A levegőben vannak. Vagyis inkább úgy belülről jelennek meg nekem. Érzem ezeket a számokat. Valahol a szemem mögött érzem meg őket. De azért ott vannak, tényleg. Nem lényeg, ha nem hiszel nekem, attól még ott vannak. És tudom is mit mutatnak. Akkor értettem meg, amikor az anyám meghalt.”

Jem és egyetlen barátja Spider elképesztő és veszélyes kalandokba keveredik, miközben megpróbálnak szembeszegülni a sorssal. Vajon minden eleve elrendeltetett, vagy a kezünkben van a változtatás kulcsa?
Egy nagyon jó csattanóval zárul a story! 
Nem lett a kedvencem, de kíváncsi vagyok a történet folytatására! Szerencsém van, hiszen a könyv egy trilógia első része, így még minimum két kötet várható.
Már a fülszövegről is a kedvenc együttesem egyik klipje jutott eszembe. Olvasás közben kismilliószor meghallgattam a számot. Illet a regény hangulatához.
Ami nagyon tetszett:  Jem képessége.
Kedvenc idézet: "Mindannyian tudjuk, hogy amikor felébredünk reggel, akkor egy újabb nappal közelebb kerültünk megint a halálhoz. Csak becsapjuk magunkat és úgy teszünk, mintha nem így lenne."
Borító: Tipikusan olyan, ami felkelti az érdeklődésem, és leemelem a polcról. 
Pontozás: 4
Kiadó: Lybrum 
270 oldal
Eredeti cím: Numbers
Fordította: Bajkán László 
Az írónőről:
Szeret olvasni,  a családjával lenni. Úszni, különösen élővízben. A vegetáriánus ételeket. 
Bath városát, ahol él. 
És sz írást! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése