2012. június 2., szombat

R.Reger és J.Gruner: Emily the Strange-Elveszett emlékek


Amikor a Tövisek Hercegéről akartam többet megtudni, végigböngésztem a Fumax Kiadó kínálatát, akkor botlottam bele Emily történetébe. Kicsit bánom, hogy nem vagyok 12-13 éves, mert akkor abszolút nekem szólt volna ez a regény, de még így, felnőtt fejjel is nagyon tetszett. Szórakoztatott, kikapcsolt.
Akarok néhány fekete macskát és ide nekem a folytatást!

Emily, aki most éppen Bogárnak hívatja magát, mert nincsenek emlékei, nem tudja ki ő, honnan jött és egyáltalán hogyan került a Feketekő nevű kisvárosba. Van egy üres jegyzetfüzete, amiből valaki rejtélyes okokból kitépte az első 11 oldalt. Az El Daráló kávézóban tömi meg először a hasát. Itt összebarátkozik a különös pultos lánnyal, Hollóval. A kávézó mögött egy kartondobozban lel menedékre, és befogad maga mellé 4 fekete macskát. Név szerint: McNyerő, Furfang, Nitzer és Cafrang talál nála otthonra.

Emily nyomozásba kezd, meg kell találnia az emlékeit, vagy legalább kiderítenie, milyen céllal érkezett Feketekőre. Közben pedig különös vándor mutatványos csapat jelenik meg a városban, akik évről évre visszatérnek, mert az egyikőjük valamit nagyon keres…

Igazán aranyos meseregény. A jegyzetfüzet lapjain bontakozik ki Bogár története. A naplóforma nekem mindig külön élvezetet nyújt.
Nem volt nehéz kitalálni, mi után mi következik, de belegondolva, hogy 12-13 évesen, még kevesebb könyvélménnyel a hátam mögött, egyáltalán nem tartottam volna kiszámíthatónak.
A borító szuper, a könyv végig illusztrált, hatalmas pluszt ad a történethez. Kicsit képregényszerűvé teszi.

A stílus és a nyelvezet friss, lendületes. Gyorsan lehet vele haladni. Bogár szövege vicces, úgy beszél, ahogy egy mai éles eszű, találékony kiskamasz. A történet kellően izgalmas, és érdekes. Ilyen könnyekkel érdemes olvasásra csábítani a kezdő kismolyokat.
Ne lepődjön meg egy szülő se, ha ez után a gyerkőc kávéfőző bütykölésbe kezd, vagy hangot annak, hogy szíve vágy egy fekete macska! :) 

Ami nagyon tetszett: az illusztrációk, a napló, „a hiányzó oldalak”, a macsekok
Kedvenc idézet: „Schneider annyi ökörséged hord össze, hogy mehetne legelni”
Pillangók a gyomorban: Ez egy nagyon ártatlan könyv, nyugodtan gyerek kezébe adható!
Borító: Nagyon állat, és az össze illusztráció is az! Lapozz bele!
Pontozás: 4/5

Kiadó: Fumax Kiadó
268 oldal
Eredeti cím: Emily the Strange-The Lost Days
Fordította: Benes Attila
Illusztrálta: Rob Reger és Buzz Parker 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése