2011. szeptember 23., péntek

L.M. Montgomery: A kék kastély

Mások virtuális polcain jött velem szembe. Birizgálta a fantáziám, nem hagyott nyugodni ezért, és mert szerettem a Váratlan utazás c. sorozatot, amit az ő regényei alapján készült,el kellett olvasnom!

Valancy 29 éves vénlány, soha nem volt szerelmes. Egyhangú, szomorú életet él. Családja lekezeli, elnyomja, örökös gúnyuk tárgyát képezi.
De mint minden hősnőnek, neki is hatalmas fordulatot vesz az élete. Azon a napon, amikor megérkezik dr. Trent levele.

Az első soroktól kezdve éreztem, bizony Montgomery nagyon-nagyon jól ír, és azonnal sejtettem, ezt én igazán élvezni fogom!
Végérvényesen vissza kell szívnom azt a kijelentésemet, hogy utálom a részletes leírásokat, hogy nem szeretem a tájak jellemzését. Gabaldon és Montgomery megfertőzött. Én ezt imádom!
Valancy kedvenc írója John Foster, a témáit a természetből meríti, és mi is bele olvashatunk az ő regényeibe.  Annyira valóságos, hogy az orromban éreztem a fenyőfák illatát, a talpam alatt az avar és a száraz ágak zizegését. Korábban is vágytam látni Kanada (és Alaszka) természeti csodáit, de a könyvet olvasva a hangulatom: „Hozom a túracipőm és indulok.”

Nagyon jókor olvastam ezt a történetet.  A héten lettem egy évvel bölcsebb. Ez az a bizonyos nap, amikor minden évben akaratlanul is átértékelem az életemet, hogy mit is csináltam eddig, éltem-e egyáltalán? Valancy is hasonló cipőben járt, és mi ketten együtt kerestük a választ.

A kék kastély egy olyan varázslatos hely, ahova bárki eljuthat, akinek van egy hangyányi képzelőereje. Ez a hely álmaid birodalma, ahol boldogság vár rád. Csak a göröngyös utat kell végéi járnod, mielőtt eljutsz oda.
Először tartottam tőle, hogy nem fogom kedvelni a hősnőt, de amint kezébe vette a sorsát, és elindult a kék kastély felé azonnal jött is a szimpátia. És igen, Val is imád olvasni! J

Sorban kezdtem kitalálni, hogy mi lesz a következő fordulat, de egyszer mégis úgy meglepett, hogy hangos kiáltásban törtem ki. A körülöttem lévők azt hitték, megháborodtam, pedig csak élveztem! Emellett a stílus és a hangulat tökéletes volt.  
12 éves kortól álmodozó romantikusoknak szeretettel ajánlom! Igazi kékharisnyás könyv. 
Pontozás: 4

Ami nagyon tetszett: Barney, Üvöltő Able, Barney szigete 
Borító: illik a könyv hangulatához
Kedvenc idézet: "Nem állítanám, hogy Valancy szánt szándékkal meggyilkolta kedveseit, amikor kinőtte őket. Egyszerűen csak elhalványultak, amikor megjelent a következő. E tekintetben a Kék Kastélyban igen rugalmasan folytak a dolgok."
259 oldal
Eredeti cím: The Blue Castle
Fordította: Szűr-Szabó Katalin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése