2010. október 23., szombat

Csípem a vérszívókat

Ezt a bejegyzést korábban írtam, most itt is közzé teszem, hogy elővezessem a következő könyvet, amiről majd postolok. 


Vallomás:átálltam a Sötét oldalra, már régen, és véglegesen, én ugyan vissza nem jövök többet. Minden Johnny Depp és Tim Burton hibája. Kb 10 éves lehettem, amikor először láttam az Ollókezű Edwardot. Egy sejtelmes, kissé sötét, groteszk film. Edward egy zseniális tudós teremtménye, egy majdnem igazi fiú. Csöppnyi hiányossága, hogy ollószerű kések vannak a keze helyén, mivel alkotója, meghalt, mielőtt befejezhette volna őt. Nem félelmetes film, én mégis borzongva néztem. Féltem, de nem tudtam elvenni a tekintetemet a képernyőről. Félelemmel és kíváncsisággal vegyes izgalommal néztem. Bár a filmben egyáltalán nem szerepelnek vámpírok, démonok, vagy egyéb szörnyek, mégis teljesen lenyűgözött. A normálistól eltérő, nem hétköznapi jelenség és a borzongató, hideglelős érzés megfogott. Azóta se szabadulok!
Innentől nem volt megállás. Ráakadtam a vámpírokra is. Viszonyunk már több mint egy évtizede tart, de nem volt mindig olyan, mint, most. Van Helsing-gel még együtt gyilkoltam a vámpírokat. (Ildus barátnőm már akkor is Drakulának szurkolt!) Az Interjú a vámpírral hozta az első változást, rájöttem nem minden vámpír gonosz, sőt vannak kifejezetten „emberi” vérszívók is. Nagy örömömre egyre népszerűbbek lettek sötét kis barátaim, több könyv, és film született róluk. Kiskamaszként aRémségek cirkuszába álltam be. Nagykamaszként jöttL.K.Hamilton Anita Blake könyvsorozata, itt bele is szerettem egy vérkoktél fogyasztóba.( A vérfarkasok is bejöttek a képbe, őket is kedveljük, de nagyon.) Ebből hamarosan tv sorozat is lesz, alig várom!
Jöttek sorba a horrorfilmek rémei, de ma is a vámpírok a befutók. Misztikus, megfejthetetlen, szörny és ember egyszerre. Veszélyes és ellenállhatatlan. Menekülnél, de nem akarsz, nem is tudnál!  Napjainkban sikerre ítéltek a vérszívó-szorik. Elsősorban tiniknek íródott a Twilight saga. Nem tagadom, nálam is sikert aratott. Stephenie Meyer-rel egy hullámhosszon vagyunk. Aki Shakespeare-t és Jane Austen-t és Bronte-t olvas, az rossz ember nem lehet. 
De az igazi írókirálynő, J. R. Ward. Fekete Tör Testvériségsorozata mindent visz!!! Kötetenként egyre jobb, folyton eléri, hogy apránként beleszeress az összes vámpírharcosba. (Egyébként Ward is Shakespeare és Austen fan.)
Olvashatsz róluk, mozi -és filmvásznon is láthatod őket, az ablakodon azért nem másznak be…szerencsére…vagy sajnos?! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése