2012. június 30., szombat

Rövidre vágva- 3 könyvajánló


Három olyan könyvet válogattam össze, amikről már pár szóban beszéltem egy-egy vlog bejegyzésben, de értékelést még nem írtam róluk.

 Richard Castle: Heat Wave-Hőhullám
Aki ismeri és szereti a Castle című sorozatot, az meg sem lepődik azon, ha azt mondom, mint rajongó sikítottam örömömben, amikor kiderült, jön magyarul is az első Castle regény! A sorozat főszereplője Richard Castle egy jóképű, humoros, zseniális szöveggel és képzelőerővel megáldott író, aki Kate Beckett (K.B.) gyilkossági nyomozóval és csapatával deríti fel a bűnügyeket. Közben pedig Beckett idegeire megy, és elcsavarja a női nézők fejét. A filmben sorra írja regényeit, melynek főszereplői K.B. által ihletett Nikki Heat nyomozónő és Castle alteregója Jameson Rook, a sármos újságíró.
Castle és Beckett
Zseniális húzás a sorozat készítőitől, hogy a valóságban is megjelentetik a Heat regényeket. Arról mélyen hallgatnak, hogy ki is írta a könyvet, Richard Castle-t tűntetik fel szerzőnek, még a borító hátulján is az ő karakterének fotója van. Így még valóságosabb, még élőbbnek tűnik Castle.
Ponyva, de jó! Nekem nagyon bejött! A Nikki Heat karaktere sokkal szimpatikusabb volt, mint Beckett-é. Rook se rossz, de azért nem annyira, mint Castle. Heat-Rook párosa viszont nagyon tetszett! A gyilkosság is kellően érdekes és bonyolult volt.
Rajongóknak kötelező! 4,5/5

Cecelia Ahern: Lány a tükörben
Nagyon szeretem Ahern kisasszonyt az Ui: Szeretlek óta. Ha jön tőle egy könyv, én arra lecsapok!
Ez a nyúlfarknyi kötet két picurka novellát tartalmaz. Csöppet kiakadtam rajta, mert annyira rövid mind a kettő, hogy nem értem miért is adták ki, azt meg pláne, hogy miért ennyire drágán! Csöppet kiakadtam rajta! Az lett volna fair, ha meglepetésként hozzá csapják valamelyik regényének a végéhez.
A címadó novella határozottan jó, és egy szuper regény születhetne belőle. A másik (Emlékek temetője), már annál inkább sántít, se füle, se farka. 2,5/5

Mathias Malzieu: A szív mechanikája
A steampunk gyanú keltette fel a figyelmemet, és milyen jól tettem, hogy elolvastam!
1874-ben a világ leghidegebb napján született meg Jack, de a kicsi szíve annyira kihűlt, hogy már nem is vert. Madeleine, a bába mégis meg tudja menteni az életét, úgy hogy a szívéhez operál egy órát. Madeleine neveli fel a kisfiút, és megtanítja arra, hogyan bánjon az óraművel, mert a hegyes és éles mutatók veszélyese Jack-re és másokra is. Van egy szabály, amit a fiúnak be kell tartania: „soha, de soha ne légy szerelmes, mert akkor a szíved nagymutatója a bőröd hasítva kiugrik pörögve, szétroppan a csont és a szív mechanikája eltörik örökre”.
Soha ne légy szerelmes… hát ez biztos nem fog összejönni!
Egy olyan felnőtteknek szóló mese, ami rávilágít arra, mekkora kárt is okozhatunk azzal, ha nem helyesen szeretjük a másikat, ha a szeretet és a szerelem nevében hazudunk, bármennyire is el akarjuk kerülni, mégis fájdalmat okozunk és mindent elronthatunk vele.  4,5/5

4 megjegyzés:

  1. Richard Castle könyve magyarul? :D És én ezt eddig nem láttam? O.o Azonnal kell. Melyik kiadó amúgy?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Könyvmolyképző, decemberben jött ki, de nem csinálnak nagy reklámot csak a VP könyveiknek

      Törlés
  2. A Castle-könyvet nagyon szeretem! Tök jól visszaadta a sorozat hangulatát. :-) Hamarosan jön is a folytatás, nemde?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. November 15-re ígérik, reméljük nem fog késni :)

      Törlés