2012. február 22., szerda

Torey Hayden: Egy gyerek

Vannak könyvek, amiknek a borítóját és a címét látva tudom, ezt én olvasni fogom. Torey Hayden könyve lassan egy éve jött először szembe velem. Rabul ejtett a kislány tekintete. Elég volt az első két mondat a fülszövegből, hogy teljesen libabőrös legyek.

„Egy hatéves lány fához kötözte és felgyújtotta hároméves társát. A kisfiú válságos állapotban került kórházba.”

Milyen lehet az a gyerek, aki ilyet képes tenni? Egy igazi szörnyetek lakozik benne! Én ezt a kislányt utálni fogom! (Ezek voltak az első gondolataim.)

Duplán sokkolt, hiszen ez egy riportregény, megtörtént eset. Torey gyermekpszichológus, 1979 óta írja visszaemlékezéseit. Ez a regény Sheila története. Az első oldalon beszippantott, nagyon súlyos, falhoz vágós, letehetetlen kategóriába tartozó könyv.

Hatalmasat tévedtem, amikor azt hittem, hogy utálni fogom Sheila-t. Egy összetört, testileg-lelkileg megnyomorított, hihetetlenül értelmes kislány. Mondhatnám: „Ó jaj, szegény kicsi, de sajnálom!” De az a rengeteg erő, ami sugárzik belőle, nem engedi meg, hogy lesajnáljam. Felnézek rá! 
Szeretnék benyitni Torey osztálytermébe, leülni az olvasósarokba, ölembe húzni Sheila-t, megölelgetni, megszeretgetni, elolvasni vele/neki A kis herceget.  Hagynám, hogy én legyek a róka, és hogy engem is megszelídítsen. Nem lenne nehéz dolga…

Torey Hayden
Lenyűgözött Torey munkája, optimizmusa, az a szeretet, amivel a gyerekekhez áll. Mindenkinek a kezébe nyomnám, nem csak azért, mert kihagyhatatlan történet, hanem azért is, mert rengeteget tanulhatunk belőle arról, hogyan kell helyesen szeretni a (nem csak problémás) gyerekeket, hogyan tudjuk segíteni a fejlődésüket.

Torey szívvel-lélekkel végzi a munkáját, ez a regény minden egyes sorából érződik. Ezért is ejtett ennyire rabul. A történet önmagában is lebilincselő, de olyan elképesztően van megírva, hogy nem lehet tőle elszakadni. Napokkal később is lüktet bennem.

A könyvtárból jutottam hozzá ehhez a példányhoz. Az olvasás után csak még inkább erősödött bennem az érzés, nekem ez kell!!! Illetve még Torey Hayden könyveket!!! Szerencsére a másik magyarul megjelent regényét, a Szellemlányt is kivettem. Valamint nagyon várom, hogy a többi történetét is lefordítsák.
Ami nagyon tetszett: a stílus, az regény üzenete
Kedvenc idézet: „Néha nehéz elviselni, amikor az álmok megvalósulnak.”
Borító: Tökéletes!
Pontozás: 5+1 pont az 5-ből 
Kiadó: Göncöl
293 oldal
Eredeti cím: One Child
Fordította: Abody Rita 

3 megjegyzés:

  1. Muszáj lesz ezt a könyvet elolvasnom,sikerült felkeltened az érdeklődésemet!:))

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok!
    Nagy szerencsémre olaszul több könyvét olvastam. Màr nagyon régóta ismerem Torey Hayden munkàssàgàt.
    Pedagógusoknak kötelezõvé tenném! Sokat tanulhatnànak belõlük !!
    A szeretet, mellyel a problémàs gyerekek felé fordul, egyszerûen lenyūgözõ!

    VálaszTörlés