2012. február 22., szerda

Torey Hayden: Egy gyerek

Vannak könyvek, amiknek a borítóját és a címét látva tudom, ezt én olvasni fogom. Torey Hayden könyve lassan egy éve jött először szembe velem. Rabul ejtett a kislány tekintete. Elég volt az első két mondat a fülszövegből, hogy teljesen libabőrös legyek.

„Egy hatéves lány fához kötözte és felgyújtotta hároméves társát. A kisfiú válságos állapotban került kórházba.”

Milyen lehet az a gyerek, aki ilyet képes tenni? Egy igazi szörnyetek lakozik benne! Én ezt a kislányt utálni fogom! (Ezek voltak az első gondolataim.)

Duplán sokkolt, hiszen ez egy riportregény, megtörtént eset. Torey gyermekpszichológus, 1979 óta írja visszaemlékezéseit. Ez a regény Sheila története. Az első oldalon beszippantott, nagyon súlyos, falhoz vágós, letehetetlen kategóriába tartozó könyv.

Hatalmasat tévedtem, amikor azt hittem, hogy utálni fogom Sheila-t. Egy összetört, testileg-lelkileg megnyomorított, hihetetlenül értelmes kislány. Mondhatnám: „Ó jaj, szegény kicsi, de sajnálom!” De az a rengeteg erő, ami sugárzik belőle, nem engedi meg, hogy lesajnáljam. Felnézek rá! 
Szeretnék benyitni Torey osztálytermébe, leülni az olvasósarokba, ölembe húzni Sheila-t, megölelgetni, megszeretgetni, elolvasni vele/neki A kis herceget.  Hagynám, hogy én legyek a róka, és hogy engem is megszelídítsen. Nem lenne nehéz dolga…

Torey Hayden
Lenyűgözött Torey munkája, optimizmusa, az a szeretet, amivel a gyerekekhez áll. Mindenkinek a kezébe nyomnám, nem csak azért, mert kihagyhatatlan történet, hanem azért is, mert rengeteget tanulhatunk belőle arról, hogyan kell helyesen szeretni a (nem csak problémás) gyerekeket, hogyan tudjuk segíteni a fejlődésüket.

Torey szívvel-lélekkel végzi a munkáját, ez a regény minden egyes sorából érződik. Ezért is ejtett ennyire rabul. A történet önmagában is lebilincselő, de olyan elképesztően van megírva, hogy nem lehet tőle elszakadni. Napokkal később is lüktet bennem.

A könyvtárból jutottam hozzá ehhez a példányhoz. Az olvasás után csak még inkább erősödött bennem az érzés, nekem ez kell!!! Illetve még Torey Hayden könyveket!!! Szerencsére a másik magyarul megjelent regényét, a Szellemlányt is kivettem. Valamint nagyon várom, hogy a többi történetét is lefordítsák.
Ami nagyon tetszett: a stílus, az regény üzenete
Kedvenc idézet: „Néha nehéz elviselni, amikor az álmok megvalósulnak.”
Borító: Tökéletes!
Pontozás: 5+1 pont az 5-ből 
Kiadó: Göncöl
293 oldal
Eredeti cím: One Child
Fordította: Abody Rita 

3 megjegyzés:

  1. Muszáj lesz ezt a könyvet elolvasnom,sikerült felkeltened az érdeklődésemet!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éjjen!!! Remélem neked is tetszeni fog majd!

      Törlés
  2. Sziasztok!
    Nagy szerencsémre olaszul több könyvét olvastam. Màr nagyon régóta ismerem Torey Hayden munkàssàgàt.
    Pedagógusoknak kötelezõvé tenném! Sokat tanulhatnànak belõlük !!
    A szeretet, mellyel a problémàs gyerekek felé fordul, egyszerûen lenyūgözõ!

    VálaszTörlés