2011. május 11., szerda

A hercegnő és a kobold

Én már az anyatejjel is meséket szívtam magamba. Ez minden hobbim, és hóbortom forrása. Ezért imádok olvasni, mesét hallgatni, mondani és nézni. Valahol van bennem egy örök gyerek, aki remélem 80 éves koromban is itt lesz.
Ma fáradtan, kicsit szomorkásan zenére vágytam. A belső gyermek átvette az irányítást, és ezt a videót kereste ki nekem:

A hercegnő és a kobold, egy zseniális magyar mese ( na jó van benne némi angol-japán koprodukció, de magyar). Gémes József (Mézga család, Macskafogó, Vacak, az erdő hőse) egész estés filmje. 1991-ben mutatták be.
 Kicsi emberpalánta voltam, még igazi pöttöm, amikor először láttam, azóta is imádom. Rongyosra néztem a kazettát.

Angelika hercegnő egy nap eltéved az erdőben, ahol sötét van, és félelmetes lények (ők a koboldok) veszik körül.(Be kell vallanom, itt első alkalommal féltem rendesen, de a zenét végig hallgatva elszállt minden félelmem, és itt szerettem bele.) Kófic énekével elüldözi a koboldokat, és megmenti a hercegnőt.
Kófic egy bányász fia, apjával a föld alatt dolgoznak. Itt élnek lent a gonosz koboldok. Kófic egy bányaomlás következtében rájön, hogy milyen sötét tervet eszelt ki a kobold királynő, és csúf fia, Varangy herceg. Csak ő tudja, hogy veszélyben van Angelika hercegnő és a királyság is. (Többet nem árulok el!)

Kapunk kis szörnyeket, egy bátor hercegnőt, egy délceg legényt, egy aranyos macsekot, egy vicces dadust, szöktetést, harcot, és egy kis gyerekszerelmet is, de a hangsúly inkább a barátságon van.
Nagyon igényes mese, még igazi rajzfilm (kézzel!)

Valószínűleg ez volt az első élményem, amikor különleges lényekkel találkoztam, és mint láthatjátok olvasmányaimból, nem múlt el nyom nélkül az élmény.

Kófic neve nagyon találó, tetszik!
A youtubon fent van az egész, sajna csak az angol szinkronnal. Itt. Viszont könnyű a szövege, így ne rettentsen el senkit. Remélem egyszer valaki felteszi magyarul is, mert úgy az igazi! 


4 megjegyzés:

  1. én még most imádom:) tegnap du. kb 10-12 alkalommal játszottam le a videót:P

    VálaszTörlés
  2. Régi nagy kedvenc. :) Legjobb barátném már egy fél éve kint van Angliában és mindig énekeltük együtt ezt a dalt esténként mikor valahonnan mentünk haza. Kicsit megkönnyeztem...

    VálaszTörlés
  3. Remélem nem szomorodtál el, és csak a kellemes emlékek miatt hatódtál meg! Én is ezt énekeltem, ha féltem:)

    VálaszTörlés