2011. október 23., vasárnap

Kate Morton: Felszáll a köd

Nagyon sokáig nem akartam elolvasni ezt a könyvet, mert a fülszövegből tudtam, hogy ez bizony nem egy vidám történet, és nekem nem szabad megszeretnem, mert fájni fog. Viszont mindig a szívem dönt, és nem az eszem.
Ezért elolvastam, szerettem, fájt ugyan, de kár lett volna kihagyni.

A két világháború közötti Anglia, angol arisztokrácia, történelmi és társadalmi változások, de mindez csak egy izgalmas körítés, egy még izgalmasabb cselekményhez.
 A történet két idősíkon játszódik. Grace 98 évesen meséli el nekünk fiatal éveit, onnantól, hogy ez előkelő Hartford családhoz kerül cselédnek. Megismerjük általa a Hartford-lányokat, Hannah-t és Emmeline-t, a két nővért, aki majd 1924 nyarán szemtanúi lesznek Robert Hunter, a tehetséges költő öngyilkosságának, és akik a tragédiát követően soha többé nem beszélnek egymással.
Grace-t felkeresi egy rendező, aki filmre akarja vinni a költő öngyilkosságát. Hiába zárta el az emlékeit, lelkében átszakad a gát, és a múlt sötét titkai újra kísérteni kezdik.
Előre szóltam, ez nem egy vidám történet lesz! Viszont kihagyhatatlanul jó!

Végig éltem, ahogyan Grace, Hannah és Emmeline kamasz lányból felnőtt nővé cseperedik két teljesen más világban, az egyikőjük „lenti” a másik kettő pedig a „fenti” világban. Együtt, mégis külön, pedig ha tudnák, mi minden köti össze hármukat…
Grace maga a megtestesült hűség, kitartás, állhatatosság, szeretet. Úgy éreztem túl sok mindent áldoz fel, hogy ez már nem éri meg, és hogy a végén igazam lett-e, még most sem tudom…

A baljóslatú gótikus hangulat azonnal beszippantott. Kate Morton remekül ír, egyszerű, a szó jó értelmében, nem bonyolítja túl a dolgokat. Faltam a sorait.
Tetszett, ahogyan lassan kibontakoztatja a szálakat, egy csodás nagyszabású családregény teli titkokkal.
A nagy titkok bajt okozhatnak, de a kicsi, ártalmatlannak tűnő hazugságok évek múltával hatalmas fájdalmat okozhatnak és tragédiához vezethetnek. Ez a könyv pedig a titkok aknamezője.

Ó, miért vártam én ezzel eddig???? Sokszor olvasós darab lesz!
Puha takaró, meleg tea (vagy forralt bor, ha ízlésednek az jobban megfelel) és ez a könyv, nincs is jobb egy őszi délutánra. 
Az írónő következő könyve itthon Az elfeledett kert címmel hamarosan megjelenik. Olvasós lesz nálam! 

Ami nagyon tetszett: az egész történet, a hangulat.
Kedvenc idézet:  "Csak az firtatja a jövőt, aki a jelenben boldogtalan."
Borító: Abszolút illik a hangulathoz! Ez az angol változat is tetszik! 
Pontozás: 5

598 oldal
Eredeti cím: The Shifting Fog/ megjelent The House at Riverton címmel is
Fordította: Bordás Mária 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése