2011. október 12., szerda

Libba Bray: Rettentő gyönyörűség

Nyugalom, a blog nem haldoklik, csak a blogger influenzában. Ennek köszönhető a nagy poszt szünet. Annyi előnye volt, hogy ágyban kellett feküdnöm, és betegen nincs jobb társaság, mint egy jó könyv. Elfogyasztottam párat...

Libba Bray könyve már a borítóval megfogott, a fülszöveg meg még rátett egy lapáttal. Tudtam, ezt előtt-utóbb biztosan olvasni fogom.
Gemma Doyle önálló, zabolátlan 16 éves angol leányzó, aki Indiában él szüleivel, de Anglia báltermeibe vágyakozik. Tragédiának kell történnie ahhoz, hogy ez az álma valóra váljon.
A szigorú Spence Akadémia hallgatója lesz, de az új lányt hűvösen fogadják. Emellett bűntudat gyötri és ha ez még nem lenne elég, látomásai vannak, amik sajnos be is teljesednek.

Bár azonnal belecsöppenünk az események sűrűjébe, mégis lassan indult be számomra a történet, és nehezen hangolódtam rá. Viszont kárpótlásul a XIX. századi Anglia hangulata, a libbenő szoknyák suhogása, a bentlakásos iskola atmoszférája rögtön beszippant.
Az akadémia épülete, a körülötte lévő erdő titkokkal kecsegtet. Szerettem volna bebújni a könyvbe és felfedezőútra indulni, természetesen az éjszaki közepén holdvilágnál. Nem kellett sokat várnom, mert a lányokkal barangolhattam kedvemre.

Gemma tagja lesz egy klikknek. 4 lány, az egyik csinos, a másik okos, a harmadik elbűvölő, és a negyedik, Gemma, rejtélyes. Közös bennük, hogy titkaik vannak és mind a négyen sérültek. Úgy vélem sokkal inkább ez hozta közel egymáshoz és tartotta össze őket, mintsem az őszinte barátság.

A misztikus száll nagyon kusza, de szépen lassan egy-egy újabb részlet kerül a felszínre, és végül összeáll a kép.
A szerelmi száll igen kezdetleges, mondhatni zigóta, azért mégis sikerült édes borzongással eltöltenie.  

Élvezetes olvasmány, de hiányérzetett keltett bennem. Számomra több részlet nem volt elég kidolgozott, sok elvarratlan szál és nyitott kérdés maradt. Viszont a Rettentő gyönyörűség egy trilógia első darabja, így nem alaptalan a remény, hogy megkapom a válaszokat. A nyitó kötet pedig volt annyira jó, hogy kíváncsi legyek a folytatásra. A teljes sorozat kapható magyar nyelven. 
A filmes jogokat már megvették, az IMDb-n mint dátum 2013 van feltűntetve, de többet nem lehet tudni.

Ami nagyon tetszett: a hangulat, a légkör, Gemma karaktere
Kedvenc idézet: „Szeretném, ha rólam álmodna, és verítékében fürödve, élénken ébredne fel.”

„De nem élhetünk mindig a fényben. Ami fényt csak elbírsz, magaddal kell vinned a sötétbe is.”
Borító: Nagyon-nagyon tetszik!  A vörös hajú fűzős lány abszolút találó!
Pontozás: 4

372 oldal
Eredeti cím: A Great and Terrible Beauty
Fordította: Szűr-Szabó Katalin      

2 megjegyzés:

  1. Hát nem akarok lelőni semmit ;)...sokaknak tetszett, én viszont nemigazán vagyok elégedett a befejezéssel (már mindhármat olvastam).
    Egyébként én is így voltam vele, hogy bár a könyvek mindegyike elég hosszú mégis sok lényeges dolog nem került megmagyarázásra, kifejtésre.

    VálaszTörlés
  2. dviki@ a 3. kötet végével nem vagy elégedett?
    Sokszor éreztem úgy, hogy ír valamiről, de alig-alig, elhallgat sok mindent, amit jobban kifejthetne.
    Az utolsó kötet pedig olyan vastag, azt hittem az meg túl részletes lesz :)

    VálaszTörlés