2011. október 2., vasárnap

Sarah Addison Allen: A csodálatos Waverley-kert

Íme egy újabb könyv, ami mellett nagyon sokáig elmentem.
Vannak ilyen regények, amik nem indítják be azonnal a „nekem ez kell, de most azonnal” életérzést. Viszont nem hagynak békén, ők a csendes, de kitartó harcosok. Folyton szembe jönnek, sugdosnak a fülembe:”Kérlek szépen, olvass el!”
A csodálatos Waverley-kerttel is így jártam.

Adott egy kisváros, ahol minden család egy kicsit különc, mindenhol öröklődik egy tulajdonság vagy egy adottság, ami arra a családra jellemző.
Mégis mindenki csak a Waverley-ket tartja fura, bogaras népségnek. Tény, hogy náluk a különleges képességek fajtája, mennyiség és erőssége fokozottan megtalálható. Ők a leges- legkülönlegesebb különcök.   
 Claire és Sydney Waverley, két lánytestvér, akik elszakadtak egymástól. Két életút, ami valaha közös volt, most ismét találkozik.
A nővérek akár a tűz és víz .Két nő, aki teli van titokkal, félelmekkel, vágyakkal, álmokkal és reményekkel.Ott van még a Waverley-örökség és a kert. A csodálatos és szeszélyes királynőjével, az almafával. Róluk szól ez a bájos, elbűvölő, varázslatos történet.

A regény nincs teli akcióval, nem pörögnek az események, első ránézésre olyan, mintha nem is történne semmi, pedig dehogy nem! Csak a belső változások csöndesebbek, lassabbak.
Nem egy sebes zuhatag, hanem egy lassan folydogáló patak. Tökéletesen kikapcsol, és lelassít, megnyugtatja a túlfeszített idegeket. Kiváló görcsoldó, hangulatjavító. 
Igazi simogatás a léleknek.

Szurkoltam, szomorkodtam, szerettem. Főleg Claire-ért, mert én is egy ilyen befelé forduló, magam és a világ közé falat emelő típus vagyok, pont, mint Ő.
A tékozló lány, Sydney is kivívta a szeretetem. Nagyon-nagyon jó volt átélni, ahogy fejezetről fejezetre visszatalálnak egymáshoz a testvérek, és megvívnak a múlt és a jelen démonaival.

Evanelle nagynéni egy külön szám, kedvenc lett. Mindketten nagy rajongói vagyunk a formás férfi fenéknek.

Szívesen megkóstolnám azokat az ételeket, amiket Claire készít a könyvben. Különösen az ehető virágokra vagyok kíváncsi.  
Szeretnék egy ilyen almafát itthonra is. Valószínűleg soha nem ennék egyetlen falatot sem a gyümölcséből, nem lennék hozzá elég bátor. Viszont nagyon jól ellennénk egymással.    

Sarah Addison Allen meseszépen ír. Nem lehet nem szeretni! Várom a következő könyvét!
Ami nagyon tetszett: a történet és a hangulat, az almafa, Evanelle
Kedvenc idézet: "Végy egy férfit és egy őrült nőt, tedd őket egy tálba, és keverd össze!"
"Ha magad miatt örülsz, tele vagy örömmel. De ha másvalaki örömében osztozol, túlcsordul a boldogságod."

Borító: Tökéletes, szépséges! Tetszik ez a fehér ruhás is, de a kertes-almás a befutó. 
Kezdetben: Hú, ez nagyon be fog jönni!
A vége után: Mééééggggggg!!!
Pontozás: 5
303 oldal
Eredeti cím: Garden Spells
Fordította: Szakál Gertrúd 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése