2010. november 7., vasárnap

Robert Goolrick: Házasság céljából

Egy egyszerű romantikus történetre számítottam, de valami egészen mást kaptam.
Hivatalos fülszöveg: 

"Wisconsin, 1907. Ralph Truitt, a város leggazdagabb embere és egyetlen munkaadója saját forró leheletébe burkolózva áll a vasútállomáson, miközben a város lakói szánakozó figyelemmel követik minden rezdülését. A nap minden percében kísérti a szenvedély, az őrület és az elmaradt érintések forrósága.

Minden éjjel saját magányában fuldoklik, és minden nap felelőssége teljes tudatában tesz eleget örökölt feladatainak. 20 éve él egyedül.
Házassági hirdetésére Catherine Land jelentkezett. Vajon a nő is egyszerű vidéki életre vágyik, egy tisztességes férfi oldalán, hogy aztán majd együtt öregedjenek meg? Ha igen, akkor miért van a zsebében egy arzénes fiola?
Sötét és borzongató, kés élén táncoló és felkavaró regény. A könyv lapjain tomboló, ám finoman adagolt szenvedély nem szűnik az utolsó oldalig. Életük váratlan fordulataira egyikük sem számított. Az olvasó a legkevésbé." 

Minden adott volt egy jó kis romantikus regényhez. Egy magányos férfi, aki szerelmet, társat keres. Egy nő, aki jelentkezik a hirdetésére, leveleket váltanak, végül a férfi vonatjegyet küld a nőnek, aki eljön hozzá. A férfit Ralph Truitt-nak  hívják, a város leggazdagabb embere, tisztelik, félik, sajnálják, mert ő a világ legmagányosabb embere. Catherine Land szintén magányos, szüksége van szerelemre és pénzre, de az egyikre mindenképp az élethez.
"Vidéki üzletember
tisztességes nőt keres
HÁZASSÁG
CÉLJÁBÓL.
Indítékom gyakorlati. 
A válaszokat levélben várom." 

Wisconsin-ban a tél hosszú. Nem csak a testeket de a lelkeket is átjáró hideg elviselhetetlen. Az őrület mindennapos jelenség. Férjek ölik meg feleségüket, anyák fojtják meg gyermekeiket. Előfordul az ilyen.
A múlt árnyai mindenütt ott vannak. A sötét és keserű, megmérgezi a jelent, és a regényben összefonódó három élettörténetet. Ralph Truitt az üzletember, a férj, az apa. Catherine Land, feleség, csupa titok. Antonio, Ralph fia, kalandor, szélhámos, tékozló fiú. 
Magány, Vágy, Szerelem, Pénz, Harag, Bosszú. Külön-külön is méreg, de együtt egy halálos keveréket, és ezt a fordulatos történetet adja. 
Ami nagyon tetszett: Catherine kertje, a fordulatok

Kedvenc idézet(ek): " A reménytelenség csak addig elviselhető, amíg az ember el nem veszíti a reményt." 

Borító: Jó ötletnek találom, hogy a hirdetés szövege  került a borítóra. 

Pontozás: 4
368 oldal
Eredeti cím: A Reliable Wife
Fordította: Mallász Rita 

Szépséges borítókat találtam hozzá.


  Az író: New Yorkban elő reklámszakember. A Házasság céljából az első regénye.           

5 megjegyzés:

  1. Még nem hallottam róla, de most várólistára került.:)

    VálaszTörlés
  2. Kíváncsi vagyok neked mi lesz a véleményed!

    VálaszTörlés
  3. Nekem a történettel voltak bajaim, túl sablonos volt és erőltetettnek éreztem a sok erotikát benne. Főleg Truitt szenvedéseit:) Viszont nálam meg a helyszín vitte a pálmát. Wisconsin, tél, őrület nagyon borzongatóra sikerült, s inkább ez hagyott nyomot bennem

    VálaszTörlés
  4. Az atmoszféra tényleg nem hétköznapi. Én is a csontjaimban éreztem a légkört.

    VálaszTörlés
  5. Valahogy nekem egyfolytában az Eredendő bűn című film ugrik be erről a könyvről. :)
    No majd ha elolvastam, nyilatkozom, hogy tényleg hasonlít-e a sztori. :)

    VálaszTörlés