2012. január 2., hétfő

Best of 2011

Sok-sok könyvet olvastam 2011-ben. Próbáltam kiválasztani közülük a leges legjobbat, de egyetlen egyet nem lehet kiemelni. Íme a legszűkebb lista

Január

A Szépség és a Szörnyeteg  történetén alapuló remek YA regény. Mivel a kedvenc mesém átdolgozása, magasak voltak az elvárásaim, de az írónő simán vette az akadájokat.

Február

Ez a történet pofon vág, és nagyot üt! Mindenkivel a kezébe adnám
Március

Egy fantasztikus időkapszula ez a történet. Minden egyes sorát élveztem.
Április
Ahogyan a kúszónövények körbetekeregnek a fák törzsén, egyre magasabbra és magasabbra, úgy szövi Maryrose Wood a történetet. Végig burjánzik benne a búskomorság, és talán pont ettől lett olyan jó.

Május
Farkasos YA trilógia. Az írónő megfőzött, rabul ejtett a stílus és a hangulat. Felütöttem a könyvet, elkezdtem a regényt, és ezzel együtt elindult egy lágy hang odabent. Maggie hangszerek nélkül, betűkkel és szavakkal komponált egy varázslatos dallamot, amitől elszorult a torkom, egyszerre voltam szomorú és boldog.

Június
Tartalmas, jól megírt, csöppet sem átlagos, teli van mondanivalóval, felpörgeti az adrenalin szintet, és a szívedbe is utat talál. Kedvenc született!


Július


Elég volt egyetlen fejezet és máris elvesztem. Megfogott, elvarázsolt. Sodort magával a történet. Próbáltam lassan, több részletben olvasni, hogy tovább tartson, de nem jött össze. Két nap alatt befaltam.
Egyrészről ez egy igazi kalandregény, másrészről egy nagyon édes szerelmi történet, ami a kalandok során bontakozik ki.



Ez egy olyan ifjúsági regény, amit minden felnőttnek is el kellene olvasnia.
Az első szó felütésével felcsendül az első dallam is. A regény minden mozzanatában ott a zene. 
Egészen eddig a könyvig nem volt olyan, ami elérte volna nálam, hogy egy oldalon belül nevessek, aztán szívből sírjak, és végül ismét nevessek, és ez nem egyszer fordult elő. 


Augusztus

Az Outlanderről nem gondoltam volna, hogy ennyire betalál nálam. Egyáltalán, hogy nekem ez tetszeni fog. Gabaldon stílusa lefegyverzett, a története beszippantott, mint egy feketelyuk.  Az írónő csodálatosan tud mesélni.


Szeptember

Bátor, hűséges, nemes lovagok és hölgyek. Gonosz cselszövők, árulók, besúgók, méregkeverők. Harc a hatalomért, a becsületért, az igazságért, a családért és a szerelemért. Minden adott egy izgalmas kalandregényhez.  


Október

Nem egy sebes zuhatag, hanem egy lassan folydogáló patak. Tökéletesen kikapcsol, és lelassít, megnyugtatja a túlfeszített idegeket. Kiváló görcsoldó, hangulatjavító. 
Igazi simogatás a léleknek.



Az életről, a szerelemről, a szeretetről tisztán, egyszerűen, humorosan, édesen-keserűen.



A baljóslatú gótikus hangulat azonnal beszippantott. Kate Morton remekül ír, egyszerű, a szó jó értelmében, nem bonyolítja túl a dolgokat. Faltam a sorait.
Tetszett, ahogyan lassan kibontakoztatja a szálakat, egy csodás nagyszabású családregény teli titkokkal.
A nagy titkok bajt okozhatnak, de a kicsi, ártalmatlannak tűnő hazugságok évek múltával hatalmas fájdalmat okozhatnak és tragédiához vezethetnek. Ez a könyv pedig a titkok aknamezője.


November

Fájdalmas és gyönyörű mese a felnőtteknek a szeretet erejéről nem elcsépelt köntösben. 


December

A borító megbűvölt, a fülszöveg felizgatott. Esélyem se volt elmenekülni. Tudtam, ezt olvasnom kell!
Színvonalas disztópiás YA regény. Az írónő fantáziája lenyűgöző. A stílusa nagyon szerethető

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése